Cudowny kłopot z bogactwem pomysłów

Cudowny kłopot z bogactwem pomysłów

Pięcioosobowa komisja konkursowa miała twardy orzech do zgryzienia. Na konkurs „HydroAsy z Markowej Klasy”, którego celem jest m.in. promocja picia wody z kranu,  wpłynęło aż sześć dopracowanych konspektów lekcji ze wszystkich miejskich szkół. Przed jurorami pojawiło się nie lada wyzwanie – zgodnie z regulaminem tylko trzy z nich mogły zostać zakwalifikowane do dalszego etapu konkursu. Czyli – tak jak w tytule – oceniający mieli cudowny kłopot z bogactwem pomysłów.
{[description]}
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 2 minuty


W środowe przedpołudnie w siedzibie Wodociągu Mareckiego spotkali się: Paulina Borzecka (Marecki Ośrodek Kultury im. Tadeusza Lużyńskiego), Anna Sołoninko (Wodociąg Marecki), Kamil Wierzbowski (Tuba Marek) oraz Paweł Pniewski i Tadeusz Markiewicz (reprezentujący marecki ratusz). Każda z osób otrzymała do oceny sześć konspektów – z góry można było założyć, że  z uwagi na skomplikowaną materię obrady i ocena zajmą kilka godzin. I tak się rzeczywiście stało. Jurorzy zgodnie podkreślali, że w lekcyjnych scenariuszach widać było ogrom pracy i zaangażowania wniesionego przez nauczycieli. Gdyby wszystkie projekty mogły przejść do drugiego etapu konkursu, zobaczylibyśmy sześć niesztampowych lekcji, których bohaterem nie jest nauczyciel, ale wciągnięci do edukacyjnej zabawy uczniowie. W konspektach pojawiły się propozycje realizacji quizów, eksperymentów, ekologicznych gier, rysowania komiksów, wykorzystania obrazu filmowego oraz… dźwięków.
W tej sytuacji o ostatecznej tabeli musiały decydować szczegóły, związane z nakreślonymi w regulaminie kryteriami oceny. W niektórych konspektach można było dopatrzyć się niewielkich mankamentów, które rzutowały na końcowy wynik. Dotyczyły one np. braku ciekawego pomysłu na pracę domową lub wykorzystania powierzchownych źródeł informacji.

Wodociąg Marecki opublikował ostateczne wyniki pierwszego etapu w środowy wieczór. Przypomnijmy - do przeprowadzenia pokazowej lekcji zakwalifikowały się projekty:
- „Kto w naszym kranie ma mieszkanie? Czyli co wiemy o wodzie, którą pijemy” (nauczycielka Katarzyna Grygolec, Szkoła Podstawowa nr 3),
- „Łyk Markowej Wody dla ochłody i urody” (Monika Hasulak, Monika Żaczek Szkoła Podstawowa nr 2),
- „Wolę Wodę – zalety i korzyści picia wody z kranu” (Marzena Paczuska, Szkoła Podstawowa nr 4).

Jeszcze raz serdecznie gratulujemy! W maju odbędą się pokazowe lekcji, na podstawie których wybierzemy „HydroAsy z Markowej Klasy”. Na zwycięską klasę czekają m.in. akcesoria do zabaw ruchowych (trójgra-badminton, siatkówka, tenis), atrakcyjne gadżety (m.in. koszulki, torby i oczywiście butelka na Markową Wodę) oraz wycieczka do Stacji Uzdatniania Wody, w której będzie można znaleźć odpowiedź na pytanie, skąd się bierze woda w mareckich kranach. Starania uczniów i nauczycieli podczas lekcji zostaną też uwiecznione w postaci filmu z ich udziałem.
Zgodnie ze środową obietnicą mamy także niespodziankę dla tych nauczycieli i klas, które nie weszły do ścisłego finału. 10 czerwca, podczas Dni Marek na terenie stadionu miejskiego przy Wspólnej 12, wręczymy im gadżety. Koniecznie bądźcie z nami tego dnia!

Data publikacji: 12.05.2017

« wstecz | w górę